مسافران فرودگاه مشهد فردا از مترو استفاده کنند (۳ خرداد ۱۴۰۳) فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم مترو مشهد فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) در ایستگاه‌های شریعتی و بسیج توقف نخواهد کرد خدمات‌رسانی رایگان پارکینگ‌های شهرداری و حمل‌ونقل عمومی در روز تشییع شهدای خدمت (۳ خرداد ۱۴۰۳) تمامی بانک‌های مشهد و استان جز شعب منتخب فردا (سوم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل هستند استقرار تیم‌های واکنش سریع امداد و نجات در طول مسیر تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اختصاص ۸ مسیر ویژه اتوبوس‌رانی برای تسهیل تردد در مراسم تشییع رئیس‌جمهوری ادارات خراسان رضوی و مشهد فردا پنجشنبه (۳ خرداد ماه ۱۴۰۳) تعطیل شد شهردار مشهد: هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس فردا در مشهد خدمت رسانی می‌کنند | مترو در مشهد رایگان است + فیلم جزئیات ممنوعیت تردد در روز تشییع شهدای خدمت در مشهد (۲ خرداد ۱۴۰۳) + نقشه محدودیت‌ها بررسی آخرین تمهیدات ترافیکی و حمل‌و‌نقلی خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با حضور شهردار + فیلم مشهدالرضا آماده درآغوش‌گرفتن خادم‌الرضا(ع) خدمت برای میزبانی خادم ملت | مشهد مهیای حضور شهیدجمهور می‌شود تمهیدات اسکان برای شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت در مشهد جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود
سرخط خبرها

حوزه‌های حمل‌ونقل، خدمات جاده‌ای و اسکان؛ مهم‌ترین اولویت‌های ستاد خدمات سفر مشهد در نوروز ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۱۵۷۷۵
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
حوزه‌های حمل‌ونقل، خدمات جاده‌ای و اسکان؛ مهم‌ترین اولویت‌های ستاد خدمات سفر مشهد در نوروز ۱۴۰۳
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: توجه به حوزه‌های حمل‌ونقل، خدمات جاده‌ای و اسکان مهم‌ترین اولویت‌های ستاد خدمات سفر مشهد در نوروز ۱۴۰۳ است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مانور استانی ارائه خدمات به زائران نوروزی گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشیم گنج بزرگ زیارت است که به‌عنوان یک ثروت و سرمایه برای ما مشهدی‌ها، خراسانی‌ها و شیعیان فراهم شده که توفیق میزبانی از زائران امام رضا(ع) نصیبمان شده است.

وی با اشاره به اینکه طولانی بودن دوره خدمت در نوروز ۱۴۰۳ یکی از مسائل مهم ما تلقی می‌شود، بیان کرد: نوروز امسال با ماه رمضان تقارن پیدا کرده است، از همین رو پیش‌بینی می‌کنیم چهار دوره پرحضور را در مشهد داشته باشیم.

گنابادی‌نژاد گفت: دوره مقدماتی آن از ۱۵ اسفند آغاز شده و تا آغاز ماه رمضان ادامه دارد. مرحله دوم آن در ایام سال تحویل، مرحله سوم در شب‌های قدر و مرحله چهارم آن در تعطیلات عید فطر خواهد بود.

وی تصریح کرد: از تمام کمیته‌ها و دستگاه‌های مسئول تقاضا داریم که تدبیر کنند تا آمادگی برای خدمت‌رسانی در این دوره طولانی فراهم شود. نزدیک به ۴۰ روز ساماندهی کار آسانی نیست و نیاز به تلاش و تدبیر مضاعف دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: نزدیک به ۱۰۰ مسئله در کل جریان خدمتگزاری در گستره مشهد و استان شناسایی شده و از آبان ماه مورد تاکید قرار گرفته است. بنا بر آخرین گزارشات در دبیرخانه ستاد تا امروز نیمی از این شبکه‌ مسائل محقق و عملیاتی شده است، ان‌شاءالله تا پایان این دوره ماموریت بتوانیم صددرصد مجموعه مسائل پیش‌بینی شده را اجرا کنیم. کمیته‌های انتظامی، اسکان و بهداشت از کمیته‌هایی هستند که بیشترین مسئله را در این مدت خواهند داشت. امیدوارم با پیش‌بینی خوب و به‌هنگام، جریان خدمت‌رسانی خوب برای زائران امام رضا(ع) فراهم شود.

وی با بیان اینکه در چند عرصه اولویت‌های مهم داریم، گفت: یکی از آن‌ها موضوع حمل‌ونقل است. در مرحله نخست تامین وسیله ایاب و ذهاب زائران برای تردد آن‌ها در شهر و در مرحله دوم تحقق و پیاده‌سازی فروش بلیت رفت و برگشت به مشهد است.

وی افزود: محور دوم در حوزه اولویت‌ها، اهتمام حداکثری به مجموعه خدمات جاده‌ای است. با اهتمامی که امروز از سوی وزیر گردشگری کشور ایجاد شده، امیدوارم آثار و برکات این اهتمام در ارتقای خدمات جاده‌ای مسیر‌های منتهی به مشهد که نیازمند تحول و ارتقاست را شاهد باشیم. در حوزه جاده‌ها توجه به موضوع ایمنی از اولویت‌های دیگر است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه از دیگر اولویت‌های امسال توجه به حوزه اسکان است، عنوان کرد: آماده‌سازی تمام ظرفیت‌های اسکان اعم از رسمی، موقت و اضطراری بسیار اهمیت دارد. اطلاع‌رسانی و راهنمایی ظرفیت‌های اسکان و مدیریت این موضوع نیز باید مورد اهتمام واقع شود.

وی گفت: موضوع حوزه تنظیم بازار با تامین کالا‌های مورد نیاز به ویژه حوزه نان، آرد و ارزاق عمومی که در ماه رمضان نیز مصرف طبیعی مردم افزایش پیدا می‌کند در اولویت بعدی قرار دارد. ارتقای هدفمند در جریان نظارت در حوزه تنظیم بازار نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. موضوع شناسایی قیمت کالا‌ها و خدماتی که بیشترین مصرف را از سوی زائران دارند نیز در جایگاه بعدی قرار دارد. قیمت کالا و خدماتی که مورد مصرف زائر است باید مشخص باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با تقارن ماه رمضان و عید نوروز یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی است.

برگزاری سفره‌های‌ افطاری ساده در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی در ماه رمضان

وی افزود: برگزاری سفر‌ه‌های افطاری ساده و مراسم ترتیل‌خوانی در تمام خیابان‌های منتهی به حرم رضوی در ایام ماه رمضان در دستورکار قرار گرفته است. همچنین پیش‌بینی‌های لازم برای خدمات‌رسانی کتابخانه‌های سیار در سطح شهر و جاده‌های استان صورت گرفته است.

وی افزود: یکی از حوزه‌هایی که نتوانسته‌ایم رضایت زائران را در آن به دست آوریم، تنوع خدمات در حوزه حمل و نقل شهری و تاکسی‌های شهری بوده است. با توافقی که از سال‌ها قبل صورت گرفته مرجع صدور مجوز برای تاکسی‌های اینترنتی وزارت صمت و مسئولیت نظارت و کنترل بر آنان برعهده شهرداری‌ها خواهد بود، از همین رو امیدواریم شرایط خوبی را شاهد باشیم و برخی از نارضایتی‌هایی که از دوره‌های قبلی به وجود آمده با اهتمام شهرداری مشهد برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->